| بسـم اللّـه الرحمـن الرحیـم |
806 :: هو مورو

806

زودتر از اونی که فکرشو می‌کردم از مرحله سوالِ کِی عروسی می‌کنید؟ به مرحله بچه نداری؟ چرا بچه‌دار نمیشی؟ کِی می‌خوای بچه‌دار شی؟ عبور کردم! طوری که هرکس از راه می‌رسه می‌پرسه!

.

› روندش اینه: چرا ازدواج نمی‌کنی؟ تو عقد موندین چرا نمیرین خونه خودتون؟ چرا بچه‌دار نمیشی؟ این بچه‌ها رو‌ می‌بینی دلت بچه نمی‌خواد؟ شوهرت چی اون نمی‌خواد؟ نمی‌خوای واسه این بچه یه خواهر برادر بیاری؟ دوتا که کمه سومی چی؟ کی اینا رو عروس دوماد می‌کنی؟ کی نامزدیشون تموم میشه؟ کی میرن خونه خودشون؟ عروس دومادت بچه نمی‌خوان؟ دومادت نمیگه بچه می‌خوام؟ خودت نوه نمی‌خوای؟ این چنتا نوه که کمه بازم بچه نمی‌خوان؟ و..

› بابا دو دیقه سرتونو از زندگی ملت بکشید بیرون! 

11:13 | Tuesday 23 Azar 1400
ذاهب
1402/07/18 | 17:32

آه که چقد میفهممت. از یه زمانی به بعد دید و بازدید فامیل، دورهمی دوستان، رفتن به مسجدی که دوسش دارم و هم صحبتی بادوستام برام لذت بخش نیست. به عنوان کسی که علاقه زیادی به بچه داره و بنا به دلایلی فعلا بچه نداره، شنیدن هزاران باره جمله چرا بچه نمیاری؟ برام عذاب آوره. به قدری که با وجود نداشتن مشکل جدی، به خاطر استرسی که بهم وارد میکنن، تمام هورمون های بدنم بهم ریخته.

آخه پدر آمرزیده ها، تاحالا از من جمله « من بچه نمیخوام» شنیدید که از دلایل فرزندآوری و معایب دیر اقدام کردن بهم میگید؟ ازینکه اگر الان بچه دار نشیم، بعدا سخت تر باردار میشیم؟ شاید اگر این حرف ها از روی دلسوزی نبود و از زبان عزیزترین های زندگیم بیان نمیشد، جواب دندان شکن میدادم، چه کنم که این حرف ها بلا استثناء با بیان های مختلف از سمت کسایی گفته میشه که آدم دوسشون داره و میدونه طرف قصد رنجوندن نداره

پاسخ

کاملا درکت می‌کنم. این حرفا منو از خیلی جمع‌ها فراری داد.
برخی رو بابت نیش و زخم زبون‌های دردناکشون نتونستم ببخشم.
در مواجهه با نزدیک‌ترین ها اگه قصدشون فضولی و کنایه زدن نباشه سعی می‌کنم فقط با لبخند رد کنم بره و هیچ توضیحی ندم. اما در برابر کسی که دورتره و یا دیگه داره واقعا آزارم میده محترمانه حریمم رو مشخص می‌کنم هرچند گاهی خیلی کار سختیه. این وسط خیلی وقتام حرفامو می‌خورم و می‌ریزم تو خودم که آسیب روحی و جسمی میاره متاسفانه.
همه ما
شکستگی‌هایی داریم
که نور
از طریق آن‌ها
به ما وارد می‌شود..
طراح قالب: عرفان قدرت گرفته از بلاگ بیان |